Ana Sayfa  >>İleri <<Geri İletişim        

 


 EĞİTİM - ÖĞRETİM(Akademik Yıl, Yaz Okulu, Yeni Kayıt ve Kayıt Yenileme, Öğrenci Bilgi Sistemi, Dersler Katoloğu, Notlar ve Değerlendirme) 

Akdeniz Üniversitesi'nde 169 Profesör, 111 Doçent, 207 Yardımcı Doçent olmak üzere, 487 öğretim üyesi; 191 Öğretim Görevlisi, 62 Okutman, 674 Araştırma Görevlisi, 67 Uzman olmak üzere toplam 1969 öğretim elemanı ve 1318 idari personel ile eğitim-öğretim sürdürülmektedir.

2001-2002 Eğitim-öğretim yılı itibariyle 4183 önlisans ve 7150 lisans olmak üzere toplam 11.774 öğrencimiz bulunmaktadır

Öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısı 6, Öğretim üyesi başına düşen öğrenci sayısı 24'dır.  

 a) Akademik Yıl: Önlisans, Lisans ve Lisansüstü programlarda bir akademik yıl, her türlü kayıtla ilgili planlana güz/bahar dönemlerinden oluşur.

 b) Yaz Okulu: Yaz tatillerinde 7 haftalık süre yaz öğrenimine ayrılmıştır. Öğrenciler isterlerse yaz okuluna kalabilirler. Yaz okulunda açılan derslerin kredileri dersler katalogunda belirtildiği gibi olup haftalık ders saati sayıları bunun iki katıdır. Yaz okulunda alınan derslerin notları öğrencinin kayıt yaptırdığı bir sonraki dönemin GNO hesabında kullanılır. Herhangi bir akademik yılda yaz okulu açılıp açılmayacağına Üniversite Senatosu karar verir ve öğrencilere duyurulur. 

 c)Kullanılan Kısaltmalar

AKDÜ  Akdeniz Üniversitesi
ÖİDB Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
GNO Genel Not Ortalaması
DNO Dönem Not Ortalaması

d) YENİ KAYIT VE KAYIT YENİLEME

1) Yeni Kayıt: 2001-2002 eğitim-öğretim yılından itibaren Üniversitemizde kayıt işlemleri bilgisayar ortamında internet üzerinden yapılmaktadır. 2002-2003 eğitim-öğretim yılında da sizlere yeni kayıtlarınızı internet üzerinden yaptırma olanağı sunuyoruz. Böylece ayrıca bir zaman ayırmadan bulunduğunuz yöreden kayıt işlemlerinizi gerçekleştirmiş olacaksınız. Üniversitemizde 2002-2003 eğitim-öğretim yılı yeni kayıtları 09-13 Eylül 2002 tarihlerinde gerçekleşecektir. 2002-2003 eğitim-öğretim yılı için Üniversitemize ÖSYM'ce yerleştirilen öğrenciler 09.09.2002 tarihinden yaklaşık 2 hafta önce ÖSYM posta adresinize kayıt zarfı içinde Akdeniz Üniversitesi 2002-2003 Tanıtım CD'si ile Öğrenci Bilgi Dosyası gönderilecektir. Akdeniz Üniversitesinin İNTERNET üzerindeki sayfasına (www.akdeniz.edu.tr) giriniz. 2002-2003 KAYIT İŞLEMLERİ'nin üzerini tıklayınız. Ekranda görülen "YENİ KAYITLAR İÇİN YARDIM" bölümünde yer alan bilgileri okuyarak kayıt işlemlerinizi gerçekleştiriniz.

2) Derslere Kayıt: Her dönem başında akademik takvimde ilan edilen süreler içinde dönem kayıtlarınızı yenilemeniz zorunludur. Ders kayıtlarınız dersler katalogundaki ders kodlarına göre bölüm/programınızla ilgili haftalık programınıza uygun olarak akademik danışmanınızın onayı ile yapılır.   Bunun için aşağıdaki işlemleri tamamlamanız gerekiyor;

i) Döneme ait kayıt ve katkı payını ilgili banka şubesine yatırınız.

ii) KAYIT YENİLEME İŞLEMLERİ

1-Öğrenci katkı payınızın   I. Taksit’ini  numaranızı söyleyerek  İş Bankasının herhangi bir şubesine yatırınız. 

2-Akdeniz Üniversitesinin İnternet üzerindeki sayfasında www.akdeniz.edu.tr adresine girerek 2002-2003 kayıt işlemlerinin üzerini tıklayınız.

3-Program açılınca biriminiz tarafından verilen şifrenizi giriniz. (Güvenlik açısından nüfus bilgilerinizden oluşun  bir şifre ile değiştiriniz.)   Kayıt işlemlerine başlamadan önce 4. ve 5 maddeleri dikkatlice okuyunuz.

4-Biriminizin web sayfasına girerek bölümünüzün/programınızın haftalık ders programını inceleyiniz.

5-Biriminizin web sayfasına girerek Eğitim-Öğretim ve sınav yönergenizde yer alan kayıt yenileme ilkeleri ile ilgili maddeyi okuyunuz.

6-Üniversitemizin ana web sayfasına geri dönün.

7-Başarısız olduğunuz, devamsızlıktan kaldığınız ve o yarıyıl almanız gereken dersler ekranda görülecektir.

8-Öncelikle başarısız olduğunuz ve devamsızlıktan kaldığınız ve önkoşullu dersleri almak zorundasınız.

9-Biriminizin Eğitim-Öğretim ve sınav yönergesinde belirtilen  kredi sınırlamasına uyarak başarısız olduğunuz dersleri ilk önce almak koşulu ile krediniz yettiği oranda  bulunduğunuz yarıyıl derslerine de kayıt yaptırınız.

10-Dördüncü ve beşinci maddeler  incelenmesi sonunda ders seçiminde kesin kararınızı verdiğiniz takdirde bilgilerinizi onaylanmak üzere sınıf     danışmanınıza gönderiniz.

11-Ders kaydınız danışmanınız tarafından incelenerek her hangi bir hata yok ise kaydınız tamamlanmıştır diye tarafınıza onay mesajı gönderilecektir. Ders kaydınızda hata varise program tekrar size dönecektir. Hatanızı düzeltip tekrar onaylanmak üzere göndermeniz gerekmektedir.

12-Ders kayıt işlemlerinde sonradan  değiştirmeyi düşündüğünüz (almak ve silmek )istediğiniz dersler var ise ekle-sil döneminde danışmanınız ile birlikte ders değişikliği yapabilirsiniz.

iii) Fakülte ve Yüksekokullarımızda ilgili bölüm sekreterliğinden kayıt için gerekli optik formunuzu alınız.  

e) AKDÜ ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİNE GİRİŞ

Öğrenci otomasyon programında; öğrencilerimiz yerel ağa bağlı herhangi bir bilgisayardan internet üzerindeki www.akdeniz.edu.tr adresinden öğrenci programına girip okul numarasını ve şifresini yazarak kendisi ile ilgili;

1) Genel not döküm çizelgesini (transkript),

2) Dönem not çizelgesini (karne),

3) Öğrenci belgesini,

4) Hasta sevk kağıdını,

5) Hepsinden önemlisi 2002-2003 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılından itibaren internet üzerinden ders kayıtlarını www.akdeniz.edu.tr adresine girerek yapabileceklerdir.

f) DERSLER KATALOGU

Üniversitemiz web sayfasında Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı bölümünde Akdeniz Üniversitesinde okutulan tüm dersleri bölüm ve program bazında yarı yıllara göre bulabilirsiniz. Dersler katalogu her eğitim-öğretim yılı için üniversite senatosunca görüşülerek yeniden düzenlenir.     

iv) Optik formu doldururken öncelikle zorunlu derslerinizi ve alttan aldığınız dersleri kodlayınız

v) Doldurduğunuz optik formu ilgili danışmanınıza onaylatarak gerekli yerlere veriniz.

2) Ekle-Sil Dönemi: Kayıt döneminden sonraki ilk iki hafta kayıt hatası nedeniyle kayıt olduğunuz dersi bırakma ve yerine almanız gereken dersi bildirme haftasıdır. Bu haftada bölüm sekreterinden alacağınız ekle-sil belgesine göre ders kaydınızı kontrol edebilirsiniz.

3) Özürlü Kayıt: Akademik takvimde belirtilen sürede geçerli bir sebeple kaydınızı yenileyemediyseniz; Ekle-Sil döneminde özrünüz okulunuz yönetim kurulunda kabul edilirse kaydınızı yaptırabilirsiniz

g) NOTLAR VE DEĞERLENDİRME

1') Derslere devam zorunluluğu: Öğrenciler kayıtlı oldukları derslerle ilgili her türlü akademik çalışmaya katılmakla yükümlüdür. Her bir ders için % 70 devam etme zorunluluğu vardır.

2') Her dersin niteliğine göre öğrencilerin sorumlu oldukları ara sınavlar, dönem sonu sınavları ya da projeler vardır. Ders başarısının hangi esaslara göre değerlendirileceği o dersin öğretim elemanları tarafından açıklanır.

3') Başarı notu: Sınav sonuçları yüz (100) tam not üzerinden değerlendirilir. Başarı notu; önlisans ve lisans eğitimi veren birimlerde 60'tır. Başarı notu ara sınav not ortalamasının ve yarıyıl/yılsonu sınavında alınan notun birlikte değerlendirilmesi ile tespit edilir. Başarı notu; bir dersin arasınavlarından alınan not ortalamasının % 40'ı ile yarıyıl/yılsonu sınav notunun % 60’ının toplamıdır.  Ancak yarıyıl/yılsonu sınav notu başarı notunun altında olmaması zorunludur. Tıp Fakültesinde yukarıda sözü edilen oranlar ve derslerin başarı notu ilgili yönergesinde belirlenir.  

l)ÜNİVERSİTEDEN KAYIT SİLME VE İLİŞİK KESME 

a) Kayıt Silme : Öğrencinin yönetmelikle öngörülen eğitim-öğretim süresini tamamlayıp tamamlamadığına bakılmaksızın aşağıdaki durumlarda Fakülte/Yüksekokul Yönetim Kurulu Kararı ile kaydı silinir. Bu süre eğitim-öğretim süresinden sayılır. Fakat Üniversite ile ilişiği kesilmez.

1. Yönetmeliğin 20'nci maddesindeki hüküm saklı kalmak kaydıyla iki yarıyıl üst üste katkı payının yatırmayarak kaydını yenilememesi,

2. Katkı payını yatırdığı halde, başarısız olduğu dersi açıldığı iki yarıyıl üst üste ders programına almaması,

3. Katkı payını yatırdığı halde, eğitim-öğretim programında yer alan bir dersten üst üste iki kez devam alınmaması,

b) İlişik Kesme : Aşağıdaki durumlarda Fakülte/Yüksekokul Yönetim Kurulu Kararı ile öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.

1. Kendi isteğiyle Üniversiteden ayrılması,

2. Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliğine göre Üniversiteden çıkarma cezası alması,

3. İkinci öğretim için yasal süre içinde öğrenim ücretini yatırmamış olması,

4. 19'uncu maddede belirtilen süreler içinde öğrenimini tamamlamaması veya tamamlayamayacağının anlaşılması.

NOT: (19. madde) Öğretim süresi ve ek süreler ilgili sınav hakkı konusunda 2547 Sayılı Sayılı kanunun 44. maddesi uygulanır.

m)ÖĞRENCİ KİMLİK KARTLARI

      Üniversiteye kayıt olan öğrencilere verilecek kimlik kartları ile ilgili olarak, Üniversitemizde 2001-2002 eğitim-öğretim yılından itibaren KİMLİK/BANKAMATİK KARTI uygulamasına geçilmiştir.   KİMLİK /BANKAMATİK KARTI deyiminden, öğrenciler adına  kartlar Türkiye İş Bankası  A.Ş’nin  ilgili şubeler nezdinde açılacak olan vadesiz TL. hesaplarına bağlı olarak Bankamatik Kartı işlevi görecek olan,  aynı zamanda öğrencilerin  okula giriş çıkışlarında ve okul dışında öğrenci olduklarını belgelemek amacıyla kullanacakları, mülkiyet hakkının Bankanın sahip olduğu “Üniversite Kimlik Kartları” anlaşılmaktadır. Üniversitemize kayıt yaptırdıktan sonra Fakültenizce/Yüksekokulunuzca ilan edilen süreler içerisinde Öğrenci  İşleri Daire Başkanlığına uğrayarak yukarıda belirtilen özelliklere sahip KİMLİK /BANKAMATİK KARTI’nızı Başkanlığımızda görevlendirilen Banka  görevlisinden imza karşılığında teslim  alınız. Daha sonra kayıtlı bulunduğunuz Fakülteye/Yüksekokula giderek   kartın ilgili öğretim yılı için geçerli olduğunu belgeleyen bandrolü  alarak kartın ilgili kısmına yapıştırınız. Bu işlemi her yarıyıl başında kayıt yenileme süresinde tekrar ediniz.Yoksa kimliğiniz geçersiz olacaktır. Kartın kaybedilmesi ya da çalınması durumunda bulunduğunuz yere en yakın İlçe Emniyet Müdürlüğü’nden kayıp beyanı veya kimliğinizi kaybettiğinize dair gazete ilanı ile birlikte en kısa zamanda okulunuza başvurunuz. Kartların kullanıma kapatılması için bu işlemin hemen yapılması zorunludur. Öğrencilik durumunuz devam etmekte iken kartın bozulması veya fiziksel olarak zarar görmesi durumunda da yine kimlik kartınızla birlikte kayıtlı bulunduğunuz okula başvurunuz. Mezun olan öğrenciler Üniversite ile ilişiğini kesme aşamasında Üniversite yetkililerine kimlik kartlarını teslim edeceklerdir.

n)YATAY GEÇİŞLER

Yatay Geçişler “Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans ve Lisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönetmelik” gereğince yapılmaktadır. Ayrıntılı bilgi için www.akdeniz.edu.tr adresinden Öğrenci İşleri Daire Başkanlığ ı linkinden ulaşabilirsiniz.

o) DİKEY GEÇİŞLER

Dikey Geçişler “Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik ” gereğince yapılmaktadır. Ayrıntılı bilgi için www.akdeniz.edu.tr adresinden Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı linkinden ulaşabilirsiniz.