Published Articles


Akinci S., Kiymalioglu, A. and Atılgan-İnan E. (2015) “How golf players’ satisfaction from golf experience predicts their loyalty intentions? Mediating role of perceived value” International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 9,2.
read more

Atılgan-İnan E., Akıncı S., Büyükküpçü, A. ve Akyurek, M.S. (2011) “Kruvaziyer Turizminde Turistlerin Tavsiye Niyetlerinde Destinasyon İmajının Etkisi” Ege Akademik Bakış, 11,3, 487-497.
read more

Atilgan-Inan, E., Kıymalıoğlu, A., Akinci, S. (2011) "Türkiye'de Pazarlama Alanında Yapılan Çalışmaların Düşünce Okullarına Göre Sınıflandırılması", Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 4(8), s.83-104.

read more

Akinci, S., Atilgan-Inan, E. and Aksoy, S. (2010) “Re-Assessment of E-S-QUAL and E-RecS-QUAL in a Pure Service Setting”, Journal of Business Research, 63, 3, 232-240.
read more

Atilgan-Inan, E., Buyukkupcu, A., Akinci, S. (2010) "A Content Analysis of Factors Affecting New Product Development Process", Business and Economics Research Journal, 1, 3, 101-115.

read more

Atilgan, E., Akinci, S., S. Aksoy and Kaynak, E. (2009) “Customer-Based Brand Equity for Global Brands: A Multinational Approach”, Journal of Euromarketing, 18, 2, 115-132

read more

Akinci, S., Atilgan-Inan, E., S. Aksoy and A. Büyükküpçü, (2009)
“Pazarlama Literatüründe Hizmet Kalitesi Kavramının Dünü ve Bugünü”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 27, 2, 61-82.

read more

Akinci, S., Kaynak, E., E. Atilgan and S. Aksoy, (2007) “Where Does the Logistic Regression Analysis Stand in Marketing Literature? A Comparison of the Market Positioning of Prominent Marketing Journals”, European Journal of Marketing, 41,5, 537-567

read more

Atilgan, E., S. Aksoy and S. Akinci, (2005) "Determinants of the Brand Equity: A Verification Approach in the Beverage Industry", Marketing Intelligence & Planning,  23, 3, 237-248.

read more

Akinci, S., Ş. Aksoy and E. Atilgan, (2004) “Adoption of Internet Banking Among Sophisticated Consumer Segments In An Advanced Developing Country”, International Journal of Bank Marketing, 22,3, 212-232.

read more

Aksoy, Ş., E. Atilgan and S. Akinci, (2003) “Airline services marketing by domestic and foreign firms: differences from the customers' viewpoint”, Journal of Air Transport Management, 9, 6, 343-351.

read more

Atilgan, E., S. Akinci and S. Aksoy, (2003) “Mapping Service Quality in the Tourism Industry”, Managing Service Quality, 13, 5, 412-422.

read more

Akinci, S. and E. Atilgan (2005) “Pazarlama Araştırmalarında Kategorik Verilerin Haritalanması: Görsel İlişki Analizi ve Uygulama Örneği”, Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 5, 9, 1-17.

read more



Conference Presentations


Aksoy S., Akıncı S., Karaca, B., Kıymalıoğlu A.,Karaca B., and Aydin Unal D. (2013) "Customer Satisfaction in Airport Retailing", International Research Conference on Business and Economics, 28-30 June 2013, Semerang, Indenesia.

Kıymalıoğlu A.,Inan-Atilgan E., and Akıncı S.(2011) "Attitudes of Consumers towards Private Label Products", 20th Annual World Business Congress,, 3-7 July, 2011, Poznan, Poland

Akıncı S., E. Atılgan İnan, B. Karaca, D. Aydın, ve A. Kıymalıoğlu, “Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Operatörü Değiştirme Niyeti”, 16. Ulusal Pazarlama Kongresi, Arel Üniversitesi, İstanbul, 2011.

Atılgan-İnan E., Büyükküpçü, A. ve S. Akıncı, “Türkiye’de Pazarlama Alanında Yapılan Çalışmaların Düşünce Okullarına Göre Sınıflandırılması”, 15. Ulusal Pazarlama Kongresi, Dokuz Eylül Üniversitesi, 95-109, Kuşadası-İzmir, 2010.

Atılgan-İnan E., Akıncı S., A. Büyükküpçü ve H. Erdoğan-Aktan, "A Descriptive Study of Determinants Concerning Physicians’ Preferences of Pharmaceutical Marketing", Proc. International Conference on Market, Marketing and Entrepreneurship: Creating & Capturing Value in the 21st Century, 828-836, Antalya, 2009.

Atılgan, E., S. Akıncı ve S. Aksoy, "Measuring and Mapping Customers' Expectations and Perceptions for Airlines: the Sunexpress Case with the Gap Model", Proc. 3rd International Strategic Management Conference, 745-755, Antalya, 2007.

Büyükküpçü, A., E. Atılgan ve S. Akıncı, "Corporate Social Responsibility: Cases in Turkey", Proc. 3rd International Strategic Management Conference, 906-914, Antalya, 2007.




 

Serkan AKINCI© 2010