MEZUNİYET SONRASI E�žİTİM
Değerli Meslektaşlarım,
Fakültemizin uzmanlık eğitiminin koordinasyonundan sorumlu olan ‘
Mezuniyet Sonrası Eğitimi Yürütme Kurulu ‘, çalışmalarında sizlerden
alacağı destek ve katkılar için şahsım ve yönetim kurulu adına öncelikle
teşekkür etmek istiyorum. Tıp fakültelerinde ilklerden olan kurulumuzun
oluşumu Prof. Dr. Ayfer Gür Güven ve Prof. Dr. Olcay Yeğin hocalarımızın
öncü katkılarıyla başlamış ve benim ve Prof. Dr. Yurttaş Oğuz’ un
katılımıyla ilk kurul oluşturularak; yönerge hazırlığına başlanmıştır.
Bugün de önemli bir belge olarak kullandığımız yönerge 15.03.1995 tarih
ve 169/1024 sayılı Senato Kararı ile kabul edilerek yürürlüğe girmiş ve
oluşturulan kurullarla mezuniyet sonrası eğitimin takibi ve
geliştirilmesi sağlanmıştır. Bu vesileyle 1995 yılından bu yana yaklaşık
14 yıldır bu kurulda görev alan meslektaşlarımızın değerli katkılarını
şükranla anıyorum.
Yönetim kurulumuz görevi devraldığında, ilk toplantımızı 13. 12. 2007
tarihinde yaparak çalışma dönemimize ait hedeflerimizi belirledik ve
02.05.2008 tarihinde yaptığımız Mezuniyet Sonrası Eğitimi Danışma Kurulu
toplantısında sunduk. Temel hedefler olarak yönerge değişikliği, MSEK Web
sayfasının yenilenmesi, denklik akış şeması oluşturulması, e-log book’ a
geçiş, asistanlarımızın temel sorunlarının anlaşılarak çözülmesi, temel
kurslarımızın en az ikisinin web sayfası üzerinden ve asenkron – uzaktan
eğitim yöntemiyle yapılması, rutinlerimizin ( programlar, kurslar vb. )
yeniden düzenlenmesi olarak belirledik. Bunların önemli bir kısmının kısa
bir sürede gerçekleştirdiğini görmek beni çok mutlu etti. Bu başarıda
önemli katkıları olan yönetim kurulu üyesi arkadaşlarıma ve sayın
dekanımız Prof. Dr. Mustafa Kemal Balcı’ya teşekkür etmek istiyorum.
Bundan sonraki hedefimiz ne olmalı? Bu soruyu, sık sık yönetim kurulunda
kendimize soruyoruz. İleriye olumlu bakmamıza rağmen uzmanlık eğitimiyle
ilgili çok önemli sorunlarla karşı karşıya olduğumuzu ve bu sorunlarında
çoğunun ülkemizin içinde bulunduğu koşullardan kaynaklandığı ve
bizlerinde etkin olamadığımızı görüyoruz. Asistanlarımız maddi ve sosyal
sorunlardan yakınıyorlar. Maaşları az. Üniversite ve SB Eğitim
Hastanelerinde uzmanlık eğitimi yapan asistanların ücretleri arasında
belirgin farklılıklar var. Bu durum uzmanlık eğitimi için üniversitelerin
tercihini azaltıyor. Fazla mesai ve angaryalar diğer yakındıkları durum.
Diğer taraftan Tıpta Uzmanlık Yönergesi değişikliğinin gerçekleşmemiş
olması önemli bir mevzuat boşluğu yaratmakta. Tüm bu olumsuzluklara
rağmen fakültemizde uygulanan uzmanlık eğitiminin ve tüm asistanlarımızın
temel beceri eğitim düzeylerini yükseltmek amacımız olacaktır ve bu yolda
çaba harcayacağız.
Saygılarımla,
Prof. Dr. Ahmet Turan AYDIN
MSEYK Başkanı